בישום

perfumes

אתם לא תאמינו כמה בשמים יש לי. אני אוהבת שיש לי הרבה ושונים. והאמת, בזמן החגים יש מבצעים טובים גם בחנויות בארץ, אבל בעיה שהנחות לא כוללות את כל המגוון בשמים, וחוץ מזה הרבה בשמים פשוט לא נמכרים בארץ.

ועוד בעיה שאני גיליתי – לעתים קרובות בושם משנה ריח אחרי זמן מסוים (חצי שנה, שנה), לפני שאני גמרתי בקבוק, אבל בקבוקונים של 30 מ"ל לא משתלם לקנות, ובקבוקונים קטנים יותר (10 מ"ל) בכלל לא נמכרים בארץ. אז מה עושים? איך קונים בושם באינטרנט? לדעתי, יש שלוש דרכים עיקריים.

דרך הראשונה.

הולכים לסופר-פארם או למשביר, בוחרים בושם, מריחים, אוהבים, רושמים שם. חוזרים הביתה, נכנסים לאתר FragranceX וקונים (למטה יש הסבר מפורט על האתר).

דרך שנייה. 

ומה עושים אם בארץ לא מוכרים בושם ספציפי? פשוט מזמינים דוגמיות מ- Luckyscent. tu. אומנם לא תמיד משתלם להזמין דוגמיות, הרי כל 0.7 מ"ל עולה לפחות 4 דולר, ועוד משלוח 10 דולר. להשתמש בדרך הזו משתלם מתי ששמתם עין על הרבה בשמים שלא נמכרים בארץ ואתם רוצים הריח אותם. 

דרך שלישית

הדרך האהובה אלי. היא קצת מחקרית, אבל גם הכי מעניינת לדעתי. יש אתר שנקראה Fragrantica – אתר מתאר בשמים שונים, מבחינת ההרכב ש הערות, משייך אותם לקבוצות שונות לפי ריח, וגם נותן אפשרות לגולשים להגדיר עד כמה הערות המוגדרות על ידי החברה המייצרת באמת מורגשים על הגוף. תכנסו, תרשמו. ואחר כך תעשו קצת עבודה – תיקחי דף ותירשמי בו כל הבשמים שאת אוהבת ובדף אחר תרשימי כל הבשמים שאת לא אוהבת. ואז תלכי לאתר  Fragrantica  ותחפשי בשמים האלה, ותסתכלי אולי כל אלה שאת אוהבת יש בהם משהו משותף? אולי בכל אלה שאת לא אוהבת יש משהו משותף?

הנה דוגמה:

frgagrantica1

בחרתי בושם שאני מאד אוהבת Dolce and Gabbana Light Blue. קודם כל חץ שחור למלה מראה לאיזה קבוצה בושם זה שייך – Floral Fruity. אם תלחצו על מילה Groups תראי רשימה של 7 קבוצות ובתוך כל קבוצה יש עוד 5 תת קבוצות – זה אומר סה"כ 35 קבוצות עיקריות של ריחות. תבחרי קבוצה כלשהי ותראי איזה בשמים שייכים לקבוצה זו – אולי פיתום תגלי שכל הבשמים שאת  אוהבת שייכים לאותה קבוצה.

חץ שחור שני מראה איזה קבוצות של ריח מורגשות – כאן לדוגמה אפשר להרגיש ריחות הדר ועץ. זה כבר נותן כיוון למחשבה, אני לדוגמה לא אוהבת ריחות מתוקים, אז אם אני רואה מילה sweet – אני לא יזהר לקנות בושם כזה.

fragrantica2בנוסף – למטה באותו עמוד ניתן לראות הערות מפורטות חץ כחול מראה הערות לפי יצרן, וחץ אדום מראה הערות לפי הצבעת הגולשים. אז איך שאת רואה בתמונה יש הבדלים, אבל מצד שני רוב הערות מורגשים כמו שיצרן תיאר אותם. וכאן זה מקום מצויין לראות בבושם שאת לא מכירה אולי יש בו הערה שאת הכי לא אוהבת בבשמים (לדוגמה אני לא אוהבת ריחות של עור, ריחות כמו קרדמון או קינמון). והכי למטה אפשר לקראו חוות דעת גולשים שהשתמשו בבושם מסוים – אולי בושם לא עמיד, או אולי ריח לא מיוחד מספיק..

חוץ מזה בצד שמאל של עמוד ניתן לראות טור שמראה בשמים אחרים שאהבו אנשים שאהבו אותו בושם שאת מסתכלת (כלומר, אני מסתכלת Light Blue אז בטור מראים לי בשמים אחרים שאנשים שאהבו Light Blue אהבו גם).

כך ניתן לבחור בושם בלי להריח.

 

ועכשיו איפה קונים?

כאן אני נותנת לך שני אתרים האהובים אלי, אתרים גדולים ובטוחים לקניה.

FragranceX  – אתר אמריקאי לבושם ולמוצרי טיפוח. משלוח חינם בקניה מעל 69 דולר עם קוד FREE69. שולחים עם חברת DHL  (תוך שבועה אצלכם עם שליח בבית) ולכן מאד חשוב לא לעבור 74.90$ כדי לא לשלם מסים נוספים בארץ. ניתן לשלם בפייפאל או כרטיס אשראי.

בשמים משלוח חינם

StrawberryNET – אתר שממנו התחלתי מסע שלי בעולם קניות באינטרנט. משלוח חינם (עבור בשמים מחיר המשוח הוא 10% ממחיר הבושם, בשביל לקבל משלוח חינם עבור בושם פשוט תוסיפי לסל קניות עוד פריט קטן כלשהו). שולחים עם מספר מעקב. כל משתמש חדש מקבל מתנה לבחירה בין 5 אפשרויות, חוץ מזה כל קניה צוברת אחוז הנחה לקניה הבאה.  ניתן לשלם בפייפאל וכרטיס אשראי.


סטרוברינט

 

יש גם בשמים "יבשים" באתר אייהרב

אייהרב

 

 

Share This:

One thought to “בישום”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *