ebay – שאלות נפוצות

איביי איך לפנות למוכרמכיוון שאני שוב ושוב מקבלת מקוראים שלי אותם שאלות לגבי ebay החלטתי לכתוב (ולהוסיף לפי הצורך) מדריך שאלות-תשובות בנושא איביי.

קודם כל באתר יש כבר 2 כתבות לגבי ebay:

איך נרשמים לאיביי

סוגי מכירות באיביי וטיפים לזכייה בבידים

 

שאילה: איפה אפשר לראות מספר מעקב?

תשובה: קודם כל לא כל מוכר שולח חבילות עם מספר מעקב. בדרך כלל סינים – לא שולחים עם מספר מעקב. וככל שהזמנה זולה יותר כך, סיכוי לקבל מספר מעקב קטן יותר. חוץ מזה שלא כל מספר מעקב הוא כזה שמאפשר לכם מעקב. לראות מספר מעקב ניתן כאשר הולכים באתר ebay לחלק My Ebay ואז בוחרים Purchase History או Summary.  זה נראה כך:
איביי מספר מעקב

כמו שאתם רואים ליד תיאור המוצר יש הרבה מידע – גם תאריך מכירה, וגם מספר מעקב אם יש, וגם תאריך הגעה משוער. עוד טיפ אחד – אם לא קיבלתם מספר מעקב, אפשר לפנות למוכר ולשואל אותו אם יש מספר מעקב, כי לפעמים מוכרים מסיבה כלשהי לא מעדכנים מספר מעקב באיביי.

 

שאלה: איך אפשר לפנות למוכר

תשובה: מאד פשוט!  תכנסו לעמוד של המוכר (לחיצה על שם המוכר), ואז תראו בפינה ימנית מילה Сontact – לוחצים.
איביי לפנות למוכרכמו שאתם רואים את זה בתמונה. אחר כך תקבלו דף ששואל אותכם למה אתם רוצים לפנות למוכר – לגבי פריט מסוים (צריך לבחור איזה פריט) או שאלה אחרת. אם אתם לא יודעים מספר פריט, אז תבחרו שזה לא לגבי פריט מסוים. זהו. תשאלו שאלה. רק תשימו לב שמוכרים לא תמיד עונים תוך כמה שעות, ולפעמים אפילו אחרי 24 שעות אין מענה. יש מוכרים שלא עונים (אני לא ממליצה לקנות מהם), ויש מוכרים שעונים אחרי 3-4 ימים (שזה יכול להיות בסדר כי אנשים חוץ מכירות באיביי לעתים קרובות עובדים גם בעבודה רגילה).

 

שאלה: איך מחזירים פריט באיביי?

תשובה: זה תלוי במוכר. הרי, איביי זה כמו קניון – מקום עם הרבה חנויות וכל חנות יש לה חוקים משלה. פשוט לפני הזמנה אתם חייבים לקרוא מאד טוב את החוקים של החזרה אצל אותו מוכר. אני יכולה להגיד לכם מראש, שרוב המוכרים מבקשים להחזיר תוך 7-10 ימים מרגע קבלת המוצר (כלומר קיבלתם מוצר, שבוע זה אצלכם, ואז חייבים לשלוח). חוץ מזה מבקשים משלוח בדואר רשום (וגם אם לא מבקשים אני ממליצה לשלוח רק דרך דואר רשום עם מספר מעקב, כי אחרת אין לכם הוכחה ששלחתם מוצר חזרה).

 

שאלה: איך מגיע החזר מאיביי?

תשובה: באיביי משלמים רק דרך PayPal, הרי 99% מהמוכרים מקבלים רק פייפאל, וחוץ מזה זה יותר בטוח. אז גם החזר מגיע לפייפאל ואם לא משתמשים בזה די מיד אז כסף פשוט חוזר לכרטיס אשראי. תשימו לב, שבגלל המרות מטבע בעסקאות גדולות יכולים להיות קצת הבדלים בין כמה שילמתם לכמה קיבלתם החזר (תלוי במחיר של דולר באותו יום). אבל אני לא הייתי מודאגת מזה, כי סה"כ מדובר בכמה שקלים בודדים.

 

שאלה: איך מבצעים החלפה באיביי?

תשובה: זה כמו עם החזר. כל חנות, כל מוכר יש לו חוקים משלו. יש מוכרים שלא עושים החלפות, יש כאלה שעושים רק כאשר הם יקבלו ממכם חזרה את המוצר ששלחו. תבדקו בכל חנות וחנות. אבל המלצה אישית שלי – אל תתעסקו עם החלפות. תעשו החזר, או תבקשו כסף חזרה (תלוי מה קרה), אל תבקשו החלפה. למה? כי זה לוקח המון זמן. לדוגמה – קיבלתם מוצר פגום ואתם רוצים החלפה. מוכר מבקש לשלוח מוצר פגום חזרה ומבטיח לשלוח אחד חדש ברגע שהוא יקבל את הפגום, ואתם מסכימים, שולחים מוצר ומוכר כותב שקביל מוצר ושלח לכם מוצר אחר במקום. עובר זמן ואין מוצר, אין מוצר. ואתם מנסים לפתוח קייס – ואופס! עבר זמן. אי אפשר. עד שמוצר ראשון הגיע לקח חודש, ושליחת מוצר פגום חזרה והגעה שלו למור עוד חודש, והוא שולח לכם אחד אחר ואתם מחכים כחודש – זה 3 חודשים! פייפאל מאפשר לפתוח לכם קייס רק עד 45 ימים מרגע ששילמתם (זה חודש וחצי) ואיביי מאפשר לפתוח קייס עד 30 יום אחרי תאריך אחרון משוער של הגעת המוצר. כך שברגע שאתם מבקשים לעשות החלפה – אתם מסכנים את האפשרות שלכם לקבל זיכוי במקרה ומוצר שהוחלף גם פגום או בכלל לא יתקבל.

אז מה עושים? תבקשו להחזיר ולקבל זיכוי. ואז תזמינו שוב. זה בדיוק אותו כסף ואין סכנה.

 

שאלה: איך  יודעים מידה מתאימה באיביי?

תשובה: כמו שאמרתי למלה, איביי זה כמו קניון. הרי אתם לא תכנסו לקניון ולא תתחילו לשאור איזה מידה מתאימה לכם – כי בקסטרו אולי מידה שלכם 38, אבל במתאים לי זהו מידה 34.. באיביי יש מוכרים מאיטליה, מארה"ב, מצרפת, מסין וקוריאה ועוד מלא מקומות בעולם. באיביי יש מותגים מכל העולם – וכמעט כל מותג יש לו מידות משלו. יש מידות של ארה"ב, יש מידות אירופאיות, יש מידות של איטליה, ויש מידות של סין. אני מניחה שרוב השאלה נשאלת לגבי מידות סינית. אבל גם כאן אין תשובה חד משמעית. המלצה שלי: תקראו היטב תיאור המוצר, יש לכם שאלות – תפנו למוכר  עם שאלות נוספות, תשאלו בקבוצות מתאימות בפייסבוק של קניות באינטרנט אולי מישהו קנה וידע להמליץ.

 

שאלה: איך מחפשים לפי תמונה?

תשובה: לא מזמן גוגל הכניס אפשרות לחפש עמודים באינטרנט שיש בהם תמונה ספציפית. אין יותר פשוט מזה. אתם עומדים על התמונה לוחצים עם עכבר לחיצה ימנית, נפתח חלון, בחלון בוחרים search Google for this image וזהו.
איביי איך לחפש לפי תמונהאתרם רואים חץ ירוק? זהו. עשיתם את זה. נפתח עמוד חדש של גוגל עם תוצאות.

במקרה וזה לא עובד (אולי גרסה של גוגל כרום לא מעודכנת, או בכלל אתם לא משתמשים בגוגל כרום..) אז יש דרך אחרת. תכנסו ל-  google.com תלחצו על "תמונות" (או image), ואז בשורת חיפוש תופיע לכם סימן של מצלמה.

איך מחפשים לפי תמונה

תלחצו על סימן של מצלמה והוא פותח לכם שתי אפשרויות או להכניס קובץ או להכניס דרך של תמונה (url). אתם יכולים לשמור תמונה שאהבתם למחשב שלכם ולתת לו קובץ, או יותר קל אפשר לעמוד על התמונה שאתם רוצים לחפש ללחוץ לחיצה ימנית ואז לבחור copy image url (חץ אדום) ואז להכניס את זה לתוך שורה בגוגל שהייתם. זהו.
חיפוש לפי תמונההתוצאות שמתקבלות לא רק מ ebay, אלה מכל האתרים שיש בהם את אותה תמונה (אולי זה אפילו חיובי – כך תגלו אתרים חדשים לעשות בהם קניות אונליין). אבל אם אתם רוצים רק תוצאות מאיביי, אז אני ממליצה אחרי שאתם מקבלים תוצאה בשורת חיפוש של גוגל להוסיף עוד מילה ebay. ואז תוצאה נראית כך:
חיפוש לפי תמונה

 

 

שאלה: איך מחפשים פידבקים על מוצר ספציפי באיביי?

תשובה: לצערי, ב- ebay אין אפשרות לחפש פידבקים לפי מוצר. אבל איביי עובד על זה, ולפעמים אתם כן יכולים לראות מוצרים שיש בהם תגובות למוצר. זה נראה כך:
פידבקים למוצר באיבייפשט צריך ללחוץ על "178 תגובות למוצר" (מסומן בירוק).  אבל לרוב, זה לא קורה. לרוב, קונים יכולים להשאיר פידבק למוצר בפידבקים כללים של המוכר, כי מערכת פידבקים באיביי היא עבור המוכר ולא עבור המוצר, כלומר לפעמים שמוכר מוכר הרבה ודברים שונים למצוא שם פידבקים למוצר ספציפי מאד קשה. אז מה עושים?

יש אתר שיכול לעזור. תכנסו ל- http://feedbackselector.com – זה אתר שיכול למשוך את כל הפידבקים לפי שם המוכר ושם המוצר (כמובן אם יש כאלה). איך זה עובד?
לחפש פידבקים למוצר איביי בשורה עליונה אתם מעתיקים שם המוכר, בשורה תחתונה אתם מעתיקים שם המוצר שאתם רוצים לחפש (אבל תראו שיש לכם הרבה מהמוצר הזה שהוא כבר נמכר – יותר מ- 200 יחידות לפחות, אחרת – אין סיכוי). וזהו. מקבלים תוצאה:
פידבקים למוצר באיבייבצבע אדום תראו פידבקים שליליים בצבע אפור – נייטרלים ובצבע ירוק חיובים. אפשר כמובן גם לקרוא מה אנשים כתבו על המוצר. אתר פשוט לשמוש ונוח.

 

 שאלה: איך פותחים קייס באיביי?

תשובה: לפתוח קייס מאד פשוט – הולכים ל- My Ebay, בוחרים מוצר שאתם רוצים לפתוח קייס, בצד איפה שמשירים פידבק למטה יש More Action – לוחצים על חץ, ואחד האפשרויות שנפתחת Resolve a problem – לוחצים וזהו פתחתם קייס (כמובן צריך לציין למה פותחים). אני לא רוצה כרגע להרחיב יותר מידי, כי נושא של קייסים הוא נושא למאמר שלם ולא כתשובה לשאלה בכמה שורות, אז תרשמו לחדשות באתר, בקרוב אני רוצה לכתוב על הנושא הזה.
איך פותחים קייס באיביי

 

ועכשיו, שיש לכם כל התשובות, זהו זמן לעשות שופינג ב- ebay.com 

 

 

קניות מוצלחות לכולכם!

Share This:

‏64 תגובות על “ebay – שאלות נפוצות

  1. היי.
    ראשית תודה על הפוסט .. מאוד עוזר לאלה שמתחילים 🙂
    הייתי רוצה לדעת האם יש לך איזה שהיא על המלצה על מדפסת מדבקות (שברגע שמקבלים הזמנה אפשר להדפיס את פרטי המשלוח של הלקוח ישר על מדבקה? )
    תודה מראש

    1. תודה!
      אני לא מכירה מדפסות מדבקות, כך שאני לא רוצה להמליץ על משהו שאני לא מכירה..

  2. קודם כל תודה רבה על המדריך.
    יש לי שאלה – שלחתי למוכר תמונה עם דפקט במוצר שקיבלתי ממנו והוא זיכה אותי במלוא הסכום. זה אומר שאני צריכה לשלוח לו את המוצר חזרה?
    זה המייל שקיבלתי מ ebay:
    The seller accepted your return of Shirt Top Blouse, and refunded you $9.99. It should be available in your PayPal account.

      1. קיבלתי חולצה שהזמנתי מאיביי אבל החולצה ממש קטנה ולא באה עלי.
        יש אפשרות להחזיר למוכר ושהוא ישלח לי במידה אחרת?
        אך אני עושה את זה ?

  3. שלום לכולם
    אני תקובע בבעיה במכירה, הכנסתי את כל הפרטים תמונות מחיר סוג מכירה
    אני תקוע עם המשלוח
    אני מנסה לעשות משלוח בנלאומי והוא כל הזמן לפני שאני מעלה את המודעה נותן לי הודעה כזאת
    Listings in this category can only be shipped to buyers in the US, Canada and Australia. If you are offering worldwide shipping or shipping to countries other than those mentioned here, please adjust your shipping preferences accordingly before proceeding. Otherwise, you will not be able to complete this listing with your current shipping destinations.
    אני מנסה את כל האפשרויות ואני לא מצליח לעלות על הבעיה
    תודה מראש על העזרה אפי

  4. תודה רבה על המידע! דחוף – איך אני מצרפת 2 מוצרים של אותו ספק כדי לשלם רק פעם אחת על המשלוח? תודה!!

  5. היי נדיה
    ראשית תודה על החומר המחכים.
    אתמול בערב כשנכנסתי לשטח האישי באיביי וסקרתי את הדברים ששמרתי ב"עגלה" ראיתי תחת מוצר מסויים "הנך מחוייב לקנות מוצר זה"
    שאלתי היא האם כאשר שמרתי את המוצר יתכן ולחצתי על משהו שבו אני מתחייב לקנות את המוצר?
    אשמח למענה.

  6. קיבלתי חולצה שהזמנתי מאיביי אבל החולצה ממש קטנה ולא באה עלי.
    יש אפשרות להחזיר למוכר ושהוא ישלח לי במידה אחרת?
    אך אני עושה את זה ?

  7. למה איני יכולה לשלם בכרטיס אשראי? זורק לי כל פעם תשלום בפייפל.ניסיתי לפתוח חשבון פייפל ולא הצלחתי.אי אפשר לקנות באיביי בכרטיס אשראי? אשמח על תשובתכם.תודה

  8. הזמנתי ווקס לשיער ממוכר שנמצא בארה"ב הפריט הגיע לדואר לסניף הראשי ומשום מה הוא חזר בחזרה הם טוענים שאולי הכתובת לא ידועה השאלה איך אני יכול להחזיר את זה..?

    והאם יזכו אותי במה שחייבו אותי ?

  9. שלום
    השאלה שלי בעניין ההחזר הכספי
    מראה לי בחשבון פייפל שהכסף חזר למרות שבפועל כתוב לי 0 ש"ח
    דבר נוסף ציינת שמקבלים החזר לאשראי ששולם
    אני לא רואה שום החזר מה בדיוק עליי לעשות?

  10. שלום
    אני קניתי מוצר מאיבאיי, וכשהגיע אלי הבחנתי שהוא לא תואם לתיאור של המוכר
    ניסיתי לדבר אתו והסכים להחזיר הכסף שלי, אך אני צריכה לשלם עבור המשלוח
    אי באי שלחו לי הודעה שאני לא צריכה לשלם עבור משלוח וזה חובתו
    מה אעשה?
    שאלה שנייה: אני שילמתי עבור מוצר שלא קיבלתי עד עכשיו, דיברתי עם המוכר והבטיח לשלוח לי מוצר אחר במקומו. האם אני צריכה לשלם עבור המוצר השני? ומה אם המוצר הראשון הגיע אלי אחרי זמן מה? האם להחזיר אותו למוכר? או להשאיר אותי איתי?

  11. האם אפשר האפליקציה להגיע לדברים שהזמנתי והגיעו?
    הם נעלמים אחרי שהם מגיעים מרשימת הקניות ולא הצלחתי למצוא אותם

  12. שלום נדיה ,
    אחלה אתר ומאד שימושי תודה לך ,
    שאלתי היא
    ב1.2 ביצעתי הזמנה של רכיב זכרון למחשב בסה״כ 265 ש״ח מהונגריה ושילמתי גם על משלוח 12 דולר שנקרא
    ‏״Expedited int'l shipping ״ וקיבלתי מספר מעקב .
    הזמן הצפי שכתוב
    Packed carefully, international and expedited shipping! (7 to 14 business days!)
    ע״פ מספר המעקב מופיע הדבר הבא ואין כל שינוי כבר 17 יום (ניסיתי גם דרך 17track)
    ‏2.2.16 – item acepted
    Item sent abroad 3.2.16
    בדיקה ע״פ המספר בדואר ישראל -לא ידוע על משלוח שכזה

    ניסיתי ליצור קשר עם המוכר לשאול לגבי המשלוח והוא לא ענה לי , חלפו שלושה ימים .
    ניסיתי לפתוח קייס ע״י בחירה ב״פריט לא התקבל״ אבל מופיע לי שהצפי למשלוח עד ה1.3.16 ואי אפשר לעשות כלום .
    מה עלי לעשות ?
    הרי לא היה מדובר על משלוח מהיר?

    בתודה דן

    1. לא מדובר על משלוח מהיר.
      כאשר יש מספר מעקב אז ניתן לפנות לדואר ישראל ולבקש לחפש משלוח.

  13. היי נדיה אני רכשתי 3 מוצרים ממוכר מסויים כבר עברו חודשיים והם לא הגיעו אליי ניכנסתי היום כדי ליצור קשר עם המוכר והיה כתוב לי מוכר מושהה מה זה אומר? ומה עליי לעשות?

  14. היי שלום, אני עשיתי הזמנה לפניי 3 שבועות בערך ומאז ששילמתי את ההזמנה לא שלחו לנו שום עידכון ושום הודעה במייל או באיביי. על מתי הדברים יגיעו ? או שההזמנה הושלמה . איך אפשר לברר ?

    1. נכון, באיביי לא שולחים שום עדכון. אפשר לבדוק דרך חשבון שלי באיביי, האם הזמנה נשלחה והאם יש מספר מעקב.

  15. שלום,
    קניתי משהו דרך האיביי ועברו מספר חודשים ולא קיבלתי את המוצר שלחתי להם ובסוף קיבלתי החזר כספי, אבל היום קיבלתי את המוצר! איך אני יכולה להחזיר להם את הכסף ולשלם ????

  16. היי 🙂
    רכשתי מוצר מאיביי..
    קיבלתי הודעה לפלאפון לפני יומיים שהמוצר הגיע ..
    אך לצערי הפלאפון התקלקל
    וההודעה נמחקה לי.

    השאלה שלי איך ניתן לשחזר את המספר של החבילה??
    כי הלכתי למקום שהחבילה אמורה להיות שם והם לא יכולים לתת לי בלי המספר הזה !!?

    תודה מראש!!!

    1. כתובת אימייל שאיתו את נכנסת לחשבון פייפאל שלך, אבל המלצה שלי – שיחזיר לאמצעי תשלום

  17. היי
    אני פתחתי חנות באיביי חבילה שנתית 20 דולר לחודש ולא ידעתי שיש לשלם תשלום סגירה מוקדמת גבוה במקרה שאחליט לסגור את החנות כי זה לא היתה שום הערה לכך בדף שמציג את החבילות השונות באיביי התשלום הזה נקרא Early termination fee והיא גבוה מאוד אם סוגרים מוקדם , האם איביי יכולים לתבוע אותי פה בישראל אם אחליט לא לשלם ?
    תודה.

  18. היי,
    יש לך מושג איך יודעים אם למשהו שקניתי באיביי יש תו תקן?
    רכשתי פטמות לבקבוקים של תינוקת של טומי טיפי ואני רוצה לדעת אם תקין להשתמש…

    1. טומי טיפי מוכרים גם בארץ, אז אני מניחה שכן יש תו תקן, אבל בטוח אפשר למצוא מידע בארץ, מכון התקנים אולי?

  19. אם זכיתי במכרז … תוך כמה זמן מותר לי לבצע תשלום ? רשמתי למוכר שיש לי בעיה שכרטיס האשראי שלי לא מאושר בפאייפאל וזה לוקח עד ארבעה ימים … האם זה בעיה העיכוב הזה מבחינת איבאי ? האם המוכר יכול לבטל לי את הזכיה?

  20. קניתי בעבר הרבה באייביי והכל הגיע והיה מדהים עד שרכשתי רצועות התנגדות באייביי, זיוף TRX .
    בתאריך 14.7.16 והם עדיין לא הגיעו.
    הבעיה היא שלא נכנסתי דרך הפיפל.
    איך אוכל ליצור קשר עם המוכר?

  21. שלום נדיה, תודה רבה על ההסברים.
    הזמנתי מאיביי מוצר מסוים (כותנה) והגיע מוצר אחר (פוליאסטר). עבור משלוח גבו 85 ש"ח. המוכר מציע פיצוי 2 דולר ואני רוצה החזר מלא. נכנסתי ל-resolution center ושם אין בכלל אופציה של דרישת החזר כספי אלא רק שאחזיר את המוצר. איך אני דורשת החזר כספי מהמוכר, ולא שאאלץ לשלוח חזרה את המוצר אליו ולשלם שוב הון קטן על המשלוח?

  22. היי שלום
    רכשתי לאחרונה כונן חיצוני בנפח של 2 טרה
    ממוכר סיני
    בפועל הוא שלח לי כונן עם 128 גיגה
    מדובר בכונן usb
    ולאחר שהמוצר הגיע בדקתי באינטרנט
    ואין בכלל 2 טרה בכונן usb לא קיים הכוונה
    מה עליי לעשות כדי לקבל את הכסף חזרה?

  23. שלום נדיה ותודה רבה על האינפורמציה.
    שלחתי חזרה למוכר פריט שלא התאים לי. המשלוח בדואר רשום עלה לי (עם מספר מעקב) 24.5 שקלים. איך אמורים ליידע את המוכר על הוצאה זו? הרי כשאני מזין מספר מעקב,במסגרת תהליך ה-return request, האתר לא נותן לי אפשרות לצרף למספר מעקב זה בקשה להחזר על ההוצאה. כמובן שיש אפשרות לפנות למוכר בצורה עקיפה (כמו שהסברת) אבל אני שואל האם במסגרת תהליך ה-return request ישנה אפשרות ליידעו על ההוצאה.?

  24. היי,קניתי מוצר באיביי והוא לא הגיע, פניתי לאיביי והוחלט שהמוכר ישלח לי שוב פעם, איך אדע שהוא שלח את המוצר שוב? צריך להופיע לי בקניות עוד פעם מוצר חדש(תואם לקודם) שכתוב עליו נשלח?

    1. בעיה. אני תמיד אומרת עדיף לבקש כסף חזרה, לקבל ואז להזמין עוד פעם.
      אם אין מספר מעקב בעצם אי אפשר לדעת האם מוכר שלח עוד פעם או לא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *