חבילה לא מגיעה הרבה זמן.

מעקב חבילות מחול

לפעמים חבילה שהזמנתם באינטרנט לא מגיעה הרבה זמן. ואתם מתחילים לדואג – גם שילמתם, גם חיכיתם ומה עושים עכשיו?
יש הרבה מה לעשות.

דבר ראשון
שצריך לעשות כאשר חבילה לא מגיעה הרבה זמן, זה ללכת ולבדוק לפי מספר מעקב (אם יש) איפה חבילה נמצאת. איך עושים זאת ואיזה סוגי של מספרי מעקב יש, כולל אתרים למעקב תמצאו כאן. 

לא תמיד אבל יש מספר מעקב, או לפעמים מעקב מראה שחבילה הגיעה לישראל, ומעקב בדואר ישראל לא מוצא חבילה. אז עדיין אתם בבעיה. מה עושים?

דבר שני 
שצריך לעשות, אחרי שבדקתם מספר מעקב (אם יש) צריך לבדוק כמה זמן עבר מיום ההזמנה. למה זה חשוב? כי כאשר אתם מזמינים ומשלמים דרך פייפאל יש ביטוח של פייפאל. לא קיבלתם חבילה – אפשר לקבל כסף חזרה, אבל מחלוקת (dispute) אפשר לפתוח רק במשך 45 ימים לאחר הזמנת המוצר, כלומר כאן מאד חשוב לא לפספס זמן לפתיחת מחלוקת בפייפאל.

איך זה קורה בפועל? אתם נכנסים לחשבון שלכם של פייפאל, מחפשים אותה הזמנה (העברה) ופותחים מחלוקת. קודם פייפאל נותן אפשרות להסדיר בעיה מול המוכר, ומוכר בדרך כלל מבקש לחכות עוד קצת, וזה בסדר, אני תמיד מסכימה, כי מרגע שפתחתם מחלוקת יש לכם זמן עד שתצטרכו לעביר מחלוקת לתלונה, ופייפאל שולח תזכורת לאימייל כאשר זמן המחלוקת תם וצריך לעלות אותו לתלונה. תלונה זה אומר שפייפאל בעצמו יפתור בעיה. וכאשר לא קיבלתם מוצר אין מה לדאוג -זה תמיד יהיה לזכותכם.

כאשר קניתם משהו ב- ebay, חוץ מאפשרות לפתוח מחלוקת בפייפאל יש לכם אפשרות לפתוח במחלוקת באיביי עצמו. אפשר לפתוח מחלוקת או בפייפאל או באיביי לא בשניהם בו זמנית. תבחרו לפי מה שנוח לכם. באיביי מאד נוח לעקוב אחרי מה הזמנתם ומתי מוצר צריך להגיע. לא הגיע אחרי זמן משוער – פותחים מחלוקת. באיביי אין צורך לספור 45 ימים פשוט פותחים מחלוקת באיביי אחרי שחבילה לא הגיעה (יש לכם 30 יום אחרי תאריך משוער אחרון לפתיחת מחלוקת) בתאריך המשוער מצוין למוצר זה ספציפי.

דבר שלישי
ואם זה לא ebay ולא שולם בפייפאל – אז מה לעשות? קודם פונים לאותו מוכר\חנות – היום יש מספר אפשרויות לפנות או דרך אימייל, או דרך טלפון, או דרך צ'אט, או דרך פייסבוק. לפי ניסיון שלי דרך פייסבוק מגיבים הכי מהר. מצד שני הכי נוח זה דרך אימייל, כי כך נשמר לכם באימייל כל השיח במקום אחד ומאד קל למצוא אותו.
מה לכתוב? שעבר זמן, שלא קיבלתם, שאתם מאד חיכיתם וזה מאד מאכזב. שאתם מבקשים כסף חזרה\לשלוח עוד פעם מוצר. דרך הגב, יש חנויות שמעדיפות להחזיר כסף, ויש חנויות שמעדיפות לשלוח הזמנה עוד פעם. אם זה עקרוני לכם לקבל כסף חזרה ולא מוצר אז אפשר לפתוח בוויכוח, לא תמיד זה מצליח, אבל מותר לנסות. אני מכווה שאתם קונים חכמים ולא קונים באתרים לא מוכרים ולא אמינים, כי רוב האתרים הם שומרים על המוניטין שלהם ומנסים לפתור בעיה כהחזר כספי או כשליחה נוספת של מוצרים.

דבר רביעי ואחרון
אם אתר לא מגיב באף צורה – לא פייסבוק, ולא אימייל, ולא צ'אט ואין מספר טלפון, וגם שילמתם דרך כרטיס אשראי. אז מה לעשות? אז פונים לחברת אשראי. תתקשרו לחברת אשראי ותסבירו בעיה – שהזמנתם, חיכיתם, לא קיבלתם,שניסיתם לדבר עם המוכר ולא הצלחתם לתפוס אותו, שלדעתכם מגיע לכם כסף חזרה. וחברת אשראי תעבוד בשבילכם. הרי עסקאות שהן לא עסקאות פיזיות (דרך טלפון או אינטרנט) מוגנות לפי חוק יותר מעסקאות רגילות. חברת אשראי תחזיר לכם כסף (כן, לפעמים זה לוקח זמן, ומילוי של מספר טפסים, וגם כמה שיחות עם נציגי חברת אשראי, אבל בסוף תקבלו).

 

מכווה שלא תצטרכו אף פעם  לקרוא מה כתוב כאן!

Share This:

‏17 תגובות על “חבילה לא מגיעה הרבה זמן.

  1. יש הגבלות לייבוא מעבר לקו הירוק? פשוט פעמיים קניתי מוצרים של טכנולוגיה פשוטים ובסוף לא הגיעו, אבל דברים אחרים כן מגיעים…

  2. היי, אני הזמנתי נעליים לפני חודש ושבועיים, הלכתי לדואר לבדוק ואמרו לי שהחבילה עוד לא הגיעה לישראל, וכשבדקתי במעקב בדואר היה כתוב שאין נתונים על המשלוח, מה זה אומר וכמה זמן בערך זה ייקח עד שזה יגיע?

    1. תלוי מאיזה אתר ותלוי מאיזה מדינה הוזמן. יכול לקחת עד חודשיים, אבל בכל זאת אחרי חודש וחצי אני פונה לאתר ומבקשת כסף חזרה כאילו חבילה הלכה לאיבוד

  3. החכמתי מאוד מהכתבה, לפני 6 חודשים עשיתי הזמנה והחבילה לא הגיעה שלחתי למוכר מיילים והם ענו לי שישלחן מוצר חדש עד שניזכרתי לפתוח דיספוט באיביי זה היה מאוחר מידיי כי עברו 45 יום, השאלה שלה האם זה אבוד וכבר לא אזכה לקבל את המוצר ששילמתי עליו או שיש מה לעשות בנידון?

  4. שלום רב
    הזמנתי כדורים נגד נשירת שיער מארצות הברית ב-13.9 (ישירות מהאתר של החברה) ,לפי USPS זה הגיע לתל אביב ב-19.9 (Your item departed a transfer airport in BEN GURION INTL,TEL AVIV YAFO.The item is currently in transit to the destination) ועד לעצם היום הזה 6.11 לא קיבלתי את החבילה.יש לי מס' מעקב שמתחיל ב-LZ ומסתיים בUS .הדואר אומרים שהחבילה לא אצלם במערכת,המכס טוענים שעלייי לפנות לדואר.מה עושים? האם החבילה הלכה לאיבוד? האם להמתין עוד? ואם החבילה אכן אבדה מה עושים כדי לקבל לפחות החזר כספי וממי : מהדואר? מהחברה?(שילמתי דרך פייפאל)

  5. הי
    אני קונה הרבה באינטנט ועד עכשיו כל החבילות הגיעו. עכשיו אני מחכה כבר כמעט חודשיים ל-3 חבילות שנשלחו ממקומות שונים בסין (שניים דרך דואר סין ואחת דרך דואר שוודיה) בערך באותו הזמן. במעקב כתוב שהן נשלחו לארץ כבר לפני יותר מחודש אבל הן לא נרשמו בדואר ישראל עדיין. איך אפשר לאתר איפה החבילות? בדואר ישראל יוצאים ידי חובה בכך שאומרים שעדיין לא נרשם ובדואר סין ושוודיה לא ענו על השאלה שלי בכלל.

  6. לפי מה שידוע לך, אם הזמנתי בעליבאבא וזה עכשיו כבר חודשיים לא הגיע שחלק מהמוצרים נאמר שנשלחו כבר לארץ בוודאות וחלק אין מעקב (בכולם אין שום מידע בדואר ישראל), ובינתיים הארכתי את האחריות מול המוכרים השונים. כדאי לחכות ולהאריך בתקווה שיגיע (אני רוצה את המוצרים) ? אני אוכל עדיין לבקש החזר או לעשות דיספיוט?

  7. היי.
    הזמנתי דרך אי ביי, לאחר שתאריך היעד עבר פתחתי קריאה וקיבלתי זיכוי כספי.
    חודש לאחר הזיכוי הכספי, החבילה סופסוף הגיעה.
    מה עושים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *